سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه اندیشناک پایان است، از فرو رفتن در آنچه نمی داند، باز ایستد و هرکه ندانسته به کاری بشتابد، خود را خوار کند [امام صادق علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :36
کل بازدید :55541
تعداد کل یاداشته ها : 173
103/2/27
1:21 ع

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    آیا می‌دانید قوی ترین و سخت ترین ماده جهان چیست؟ احتمالا اولین حدس‌تان “‌الماس‌”‌ باشد. البته، در این صورت، تا حدودی حق با شما است. الماس عموما به عنوان سخت‌ترین ماده‌ی طبیعی بر روی زمین به حساب می‌آید. ولی، درست مانند خیلی چیزهای دیگر، این پاسخ نیز فوق‌العاده بیش از حد ساده‌انگارانه است. نخست این‌که، سختی (و قدرت) یک ویژگی واحد نیست. مواد می‌توانند از یک نظر بسیار قوی باشند، ولی از یک نظر دیگر قوی به حساب نیایند. برخی مواد بهتر از سایر مواد در برابر خراشیدگی مقاومت می‌کنند، در حالی‌که سایر مواد می‌توانند بهتر از آن‌ها نیرو را جذب کنند. ولی امروزه، مواد مصنوعی جدیدی به وجود آمده‌اند که بسیاری از این ویژگی‌ها را در خود ترکیب کرده‌اند.

    سخت ترین ماده جهان

    بنابراین، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از 25 قوی ترین و سخت ترین ماده جهان که انسان تاکنون شناخته است آگاه شوید.

    25. الماس

    سخت ترین ماده جهان

    الماس یک ماده‌ی باستانی است. البته، فراموش نکنید، در این مورد سختی به مفهوم “‌مقاومت در برابر خراشیدگی‌”‌ است. الماس در سنجش سختی موس (سنجش کیفی برای اندازه‌گیری مقاومت مواد معدنی گوناگون) دارای درجه‌ی سختی 10 است (این سنجش مواد را از 1 تا 10 رتبه‌بندی کرده است، به طوری که رتبه‌ی 10 از همه‌ی مواد سخت‌تر است). الماس آن چنان سخت است که برای بریدن آن فقط می‌توان از یک الماس دیگر استفاده کرد.

    مطلب مرتبط: 25 حقیقت درباره فضا که شما را واقعا شگفت زده می‌کند

    24. تار عنکبوت درختی داروین

    سخت ترین ماده جهان

    تار عنکبوت درختی داروین که غالبا آن را محکم‌ترین ماده‌ی بیولوژیک (زیستی) دنیا می‌شناسند (اگر چه اکنون این ادعا از جانب ماده‌ی بیولوژیک دیگری به چالش کشیده شده است)، از فولاد قوی‌تر و از کولار (Kevlar) محکم‌تر است. به همان اندازه، این ماده به طور قابل توجهی سبک است. یک رشته از این تار به طول قطر کره‌ی زمین فقط نیم کیلوگرم وزن دارد.

    23. آئروگرافیت

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این فوم مصنوعی دارای یکی از سبک‌ترین ساختارهای مواد در جهان است. آئروگرافیت حدود 75 برابر سبک‌تر (ولی بسیار قوی‌تر) از استایروفوم است. این ماده می‌تواند بدون آن‌که آسیبی به ساختارش وارد شود، به اندازه‌ی 30 برابر سایز اصلی‌اش فشرده شود. یک مورد دیگر: آئروگرافیت می‌تواند تا 40،000 برابر وزن خود را تحمل کند.

    مطلب مرتبط: 31 واقعیت جالب درباره نایک که نمی‌دانستید

    22. شیشه‌ی میکرو آلیاژی پالادیوم

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده که توسط دانشمندان کالیفرنیا ایجاد شد، تقریبا دارای ترکیب کاملی از استحکام و قدرت است. دلیل این مسئله این است که ساختار شیمیایی فلز شیشه‌ای ویژگی شکنندگی شیشه را خنثی می‌کند، ولی هم‌چنان قدرت آن را حفظ می‌کند.

    21. کاربید تنگستن

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    کاربید تنگستن به طور باورنکردنی سخت است و دارای مقاومت ارتجاعی خوبی نیز هست، ولی در صورت خم شدن یا ضربه دیدن کاملا شکننده است.

    20. کاربید سیلیسیوم

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    کاربید سیلیسیوم ماده‌ی اصلی مورد استفاده در تانک‌های جنگی است. در واقع، تقریبا برای ساخت هر چیزی که به مقاومت در برابر گلوله، خرد شدن، یا شکستن نیاز داشته باشد، از این ماده استفاده می‌شود.

    مطلب مرتبط: 25 عجیب ترین رکوردهای جهان: هرگز تصمیم به شکستن این رکوردها نگیرید!

    19. نیترید بور مکعبی

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    نیترید بور مکعبی که تقریبا به قدرت الماس است، دارای یک خاصیت برجسته است … این ماده در دماهای بالا در نیکل و آهن نامحلول است. به همین دلیل، از این ماده می‌توان برای ماشینکاری این عناصر استفاده کرد (الماس در دماهای بالا با آهن و نیکل تشکیل نیترید می‌دهد).

    18. داینیما

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    برخی ادعا می‌کنند این ماده قوی‌ترین فیبر (الیاف) دنیا است. شاید شگفت‌انگیزترین مسئله درباره‌ی داینیما، این باشد که علی‌رغم این‌که از آب هم سبک‌تر است … می‌توان گلوله را متوقف کند!

    17. آلیاژهای تیتانیوم

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    آلیاژهای تیتانیوم به شدت انعطاف پذیر هستند و واقعا مقاومت کششی بالایی دارند، ولی کاملا به سختی آلیاژهای فولاد نیستند.

    16. لیکوئید متال (فلز مایع)

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده که در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کل‌تک) ایجاد شد، از همه لحاظ بسیار قدرتمند است. لیکوئید متال اساسا یک ماده‌ی همه کاره است. این ماده دارای سطوح بالایی از سختی، مقاومت کششی، و مقاومت در برابر خستگی است.

    15. نانوسلولز

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده‌ی جدید شگفت‌انگیز که از پالپ چوب ساخته می‌شود، از فولاد هم قوی‌تر است! هم‌چنین، این ماده از فولاد ارزان‌تر است. در واقع، نانوسلولز به عنوان جایگزین ارزان قیمت شیشه و فیبر (الیاف) کربن به شمار می‌رود.

    14. دندان جانداری به نام خاره چسب

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    در بخش‌های بالا، درباره‌ی تار عنکبوت درختی داروین گفته شد که این ماده یکی از قوی‌ترین مواد بیولوژیک بر روی زمین است. با وجود این، ثابت شده است دندان جانداری به نام خاره چسب حتی از تارهای آن عنکبوت هم قوی‌تر است. دندان‌های خاره چسب (حلزون آبی) به شدت محکم هستند. البته این دندان‌ها باید این چنین محکم باشند، زیرا این جاندار از این دندان‌های‌اش برای خارج کردن جلبک‌ها از سطح سنگ استفاده می‌کند. دانشمندان معتقدند در آینده می‌توانیم ساختار فیبری دندان خاره چسب را به طور مصنوعی بسازیم و از آن، در ساخت خودروها، قایق‌ها، و حتی هواپیماها استفاده کنیم.

    13. فولاد مارایجینگ

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده قدرت عالی و استحکام را با یکدیگر ترکیب کرده، ولی خاصیت چکش خوری‌اش را از دست نداده است. فولاد مارایجینگ کاربردهای زیادی در هوا و فضا و فناوری‌های ابزارسازی دارد.

    12. اسمیم

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    اسمیم عنصری به شدت متراکم است که در ساخت چیزهایی به کار می‌رود که نیازمند سطح بالایی از دوام و سختی هستند (مانند کنتاکت‌های برقی، نوک خودنویس و غیره)

    11. کولار (Kevlar)

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    کولار که در ساخت چیزهای مختلف، از روی طبل گرفته تا جلیقه‌های ضد گلوله، کاربرد دارد، به معنی حقیقی کلمه، “‌سخت‌”‌ است. کولار نوعی پلاستیک است که مقاومت کششی فوق‌العاده بالایی دارد. در واقع، مقاومت کششی این ماده تقریبا 8 برابر سیم فولادی است. این ماده هم‌چنین می‌تواند دمای حدود 450 درجه‌ی سانتی‌گراد را تحمل کند.

    سخت ترین ماده جهان 10: اسپکترا (Spectra)

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    پلی اتیلن با کارایی بالا اساسا پلاستیک بسیار قدرتمندی است. این رشته‌ سبک وزن و بسیار قوی می‌تواند به شکلی باور نکردنی، میزان قابل توجهی از کشش را تحمل کند؛ این ماده 10 برابر قوی‌تر از فولاد است. اسپکترا، درست مانند کولار، برای ساخت جلیقه، کلاه خود، و وسایل نقلیه‌ی زرهی ضد گلوله استفاده می‌شود.

    سخت ترین ماده جهان 9: گرافین

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده، به عنوان یکی از آلوتروپ‌های (دگرشکل‌های) کربن، علی‌رغم آن‌که ورقه‌ای است به ضخامت یک اتم، 200 برابر قوی‌تر از فولاد است. با این‌که گرافین شبیه سلفون‌های بسته‌بندی مواد غذایی است، ولی هرگز نمی‌توانید آن را پاره کنید. برای آن‌که بتوانید حتی یک سوراخ در سطح ورقه‌ی گرافین ایجاد کنید، باید وزنه‌ای به سنگینی یک اتوبوس مدرسه را روی مته‌ای به تیزی نوک مداد وارد کنید تا بتواند سطح گرافین را سوراخ کند.

    8. نانو ورق‌های باکی پیپر (Buckypaper)

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ورق که با استفاده از فناوری نانو و از نانولوله‌ی کربنی ساخته شده است، 50،000 بار نازک‌تر از موی انسان است. به همین خاطر نیز 10 برابر سبک‌تر از فولاد، و در عین حال، 500 برابر قوی‌تر از آن است.

    7. ریزتورینه فلزی

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    سبک‌ترین فلز جهان، ریز تورینه‌ی فلزی، دارای یکی از سبک‌ترین ساختارهای مواد در جهان است. برخی ادعا می‌کنند، این ریز تورینه 100 برابر سبک‌تر از استایروفوم است. این ماده‌ی مصنوعی و متخلخل، و در عین حال بسیار قدرتمند، در بسیاری از حوزه‌های مهندسی کاربرد دارد. به گفته‌ی شرکت بوئینگ، آن‌ها از این ماده در ساخت هواپیماهای‌شان، به خصوص در قسمت‌های کف، چارچوب‌های صندلی، و دیوارهای هواپیما استفاده می‌کنند.

    سخت ترین ماده جهان 6: نانو لوله‌های کربنی

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    نانو تیوب‌ها یا نانو لوله‌های کربنی یا به عبارت ساده‌تر “‌ الیاف تو خالی استوانه‌ای بدون درز‌”‌، از ورق‌های واحدِ گرافیتِ خالص ساخته شده‌اند. این ماده بسیار سبک است. نانو لوله‌های کربنی، در مقیاس نانو، 200 برابر قوی‌تر از فولاد هستند.

    5. گرافینِ هوا ژل (آئروگرافین)

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    آئروگرافین یا گرافین هوا ژل استحکام قابل تصور برای گرافین و میزان سبکی غیر قابل تصوری را با هم ترکیب کرده است. نمی‌توانید تصور کنید این ماده به چه میزان سبک است. برای آن‌که میزان سبکی غیر قابل تصور آن را به تصویر بکشیم، می‌توانیم بگوییم این ماده 7 برابر سبک‌تر از هوا است! این ماده‌ی باورنکردنی، بعد از آن‌که بیش از 90 درصد فشرده شود، می‌تواند به طور کامل بازیابی شود، و هم‌چنین این ماده می‌تواند بیش از 900 برابر وزن خود، روغن جذب کند. امید می‌رود با استفاده از این ماده بتوان لکه‌های نفتی بر سطح دریا را جمع‌آوری کرد.

    4. ماده‌ای تحت توسعه در دانشگاه ام‌آی‌تی هنوز نامی برای‌اش انتخاب نشده است

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    تا هنگام نگارش این مقاله، دانشمندان مؤسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) ادعا می‌کنند به رازی پی برده‌اند که می‌توانند از طریق آن، قدرت گرافینِ دو بعدی را در گرافینِ سه بعدی به حداکثر برسانند. این ماده‌ی بی‌نام (البته تا به اکنون) ممکن است تقریبا 5 درصد چگالی فولاد را داشته باشد، و در عین حال، 10 برابر آن نیز قدرتمند باشد.

    سخت ترین ماده جهان 3: کربین

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    کربین، علی‌رغم آن‌که فقط یک زنجیره‌ی واحد از اتم‌ها است، دارای مقاومت کششی به میزان 2 برابر گرافین و سختی به میزان 3 برابر الماس است.

    2. نیترید بور ورتزیت

    25 قوی ترین ماده شناخته شده برای انسان

    این ماده‌ی طبیعی که تحت فشار انفجارات آتشفشانی تولید می‌شود، 18 درصد سخت‌تر از الماس است. این ماده یکی از دو ماده‌ی طبیعی است که دانشمندان به تازگی دریافته‌اند بسیار سخت‌تر از الماس هستند. فقط مشکل این‌جا است که از این ماده به مقدار زیاد در طبیعت وجود ندارد، و از این رو، انجام آزمایش‌های کافی دشوار است.

    سخت ترین ماده جهان 1: لونسدالیت (lonsdalite)

    سخت ترین ماده جهان

    این ماده که به الماس شش ضلعی نیز مشهور است، مانند الماس از اتم‌های کربن ساخته می‌شود، ولی تنها با این تفاوت که ترتیب ساختاری آن با الماس فرق می‌کند. لونسدالیت به همراه نیترید بور ورتزیت دو ماده‌ی طبیعی هستند که از الماس سخت‌ترند. در واقع، این ماده 58 درصد سخت‌تر از الماس است! این ماده نیز، درست مانند نیترید بور ورتزیت، نسبتا در طبیعت کم یاب است. این ماده زمانی تولید می‌شود که شهاب سنگ‌های حاوی گرافیت به زمین برخورد کنند.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

    منبع: list25


    مطالب مرتبط

    10 عادت بد و مضر در زندگی که از آن‌ بی‌اطلاع هستیم

    20 مهمترین خواص بادام هندی برای سلامتی

    6 حرکت مناسب برای ورزش پشت میز محل کار

    سوختگی: 32 درمان خانگی سوختگی که واقعا معجزه می کنند

    خواص کاری: 12 خاصیت کاری برای پوست، مو و سلامتی

    یبوست در بزرگسالان: 23 سریع ترین درمان خانگی یبوست در بزرگسالان

    30 بهترین شهر جهان برای زندگی جوانان زیر 30 سال

    62 بهترین روش حفظ حریم شخصی تان که همین حالا به کار ببرید

    10 برترین دانشمند که جهان را تغییر دادند

    6 نکته برای آموزش فروش موفق به کارمندان که بسیار کاربردی است

    تلاش شرکت نفتی آرامکو عربستان برای پذیرش مشترک در بورس لندن و نیویورک

    30 جالبترین حقیقت درباره سامسونگ که شاید نشنیده باشید


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    لپ تاپ ها در انجام ارائه‌ها، بازی یا هر کار دیگر به ما کمک می‌کنند. بزرگترین مزیت لپ‌تاپ، قابل حمل بودن آن است. اندازه‌ی کوچک لپ تاپ های جدید باعث شده تا حمل و نقل لپ‌تاپ‌ها به راحتی ممکن باشد. به این ترتیب از هر گوشه‌ی دنیا که باشید می‌توانید کارهای‌تان را انجام دهید. لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی انرژی کمتری مصرف می‌کنند. ما در این نوشتار 10 محبوب ترین و بهترین برند لپ تاپ در دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

    بهترین برند لپ تاپ

    10. ام اس آی (msi)

    بهترین برند لپ تاپ

    برند ام اس آی با شعار تبلیغاتی “بازی را به یک کسب و کار جدی تبدیل کنید”. ام‌اس‌آی به‌خاطر کارت گرافیک‌های اختصاصی و مادربوردهای با کیفیت بالا به شهرت رسید ولی اکنون به صنعت ساخت لپ تاپ وارد شده است. هرچند این برند برای افرادی که بودجه‌ی محدودی دارند مناسب نیست، ولی کیفیت قطعات آن بسیار بالا است.

    مطلب مرتبط: 6 نکته مهم که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانیم

    9. توشیبا (Toshiba)

    بهترین برند لپ تاپ

    توشیبا یکی از محبوب‌ترین برندهای لپ‌تاپ است که لپ‌تاپ‌هایی با قیمت‌ّای مختلف تولید می‌کند. محصولات این برند غالبا ساده و با طراحی مستطیلی هستند که زیبا به نظر نمی‌رسند. بااین‌حال، قطعات سخت‌افزاری بسیار با کیفیت هستند.

    8. هیولت پاکارد یا اچ‌پی (HEWLETT PACKARD)

    بهترین برند لپ تاپ

    وقتی پای لپ‌تاپ در میان باشد، برند هیولت پاکارد یکی از شناخته شده‌ترین و ارزشمندترین برندها است. این برند لپ‌تاپ‌هایی ارائه می‌کند که هم به‌روز هستند و هم از لحاظ عملکردی خوب عمل می کنند. برند اچ‌پی برای انواع مصرف‌کنندگان محصول تولید کرده است.

    مطلب مرتبط: 5 خطر جدی استفاده از تلفن همراه که باید جدی بگیرید

    7. سامسونگ (Samsung)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    برند سامسونگ در سال‌های اخیر شهرت خوبی به دست آورده است. این شرکت لپ‌تاپ‌های با قیمت‌های مختلف تولید می‌کند. فرقی نمی‌کند بودجه‌ی شما چقدر است. با هر بودجه‌ای می‌توانید لپ‌تاپی خریداری کنید که تمام نیازهای‌تان را برطرف می‌کند.

    6. سونی (Sony)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    لپ‌تاپ‌های سونی وایو از طرف کاربران مورد اقبال زیادی قرار گرفته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها بسیار قابل اعتماد و مطمئن هستند. سرمایه گذاری بر لپ‌تاپ‌های سونی ایده‌ی خوبی است که واقعا نیازهای کاربران را برطرف می‌کند.

    5. ایسر (Acer)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    ایسر ششمین بزرگترین برند تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ دنیا است. این شرکت محصولات متنوعی از جمله، لپ‌تاپ، کامپیوترهای رومیزی، نوت‌بوک، گوشی هوشمند و … تولید می‌کند. لپ‌تاپ‌های تولید این شرکت با قیمت معقول و عملکرد استثنایی عرضه می‌شوند.

    4. لنووو (LENOVO)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    لنوو چهارمین برند برجسته‌ی دنیا در زمینه‌ی لپ‌تاپ است. طرح لپ‌تاپ‌های لنوو خاکستری یا تیره هستند. از لحاظ ظاهری زیبا نیستند ولی با کیفیتی بسیار خوبی ساخته شده‌اند. لپ‌تاپ‌های لنوو به‌خاطر کیفیت قطعات و سخت‌افزار آن‌ها شناخته شده‌اند.

    3. دل (DELL)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    اگر واقعا عاشق ویندوز هستید و به‌دنبال برندی هستید که عملکرد باورنکردنی و خدمات پس از فروش بی‌نظیری داشته باشد، برند دل در صدر قرار می‌گیرد. دل یک برند شناخته شده است که لپ‌تاپ‌هایی با قیمت‌های متنوع تولید می‌کند.

    2. ایسوس (ASUS)

    بهترین برند لپ تاپ

    شرکت رایانه‌ی ایسوس به تولید کامپیوترهای رومیزی،‌لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و … می‌پردازد. این شرکت بازار خوبی در سرتاسر دنیا به دست آورده است.

    بهترین برند لپ تاپ 1: اپل (APPLE)

    10 محبوب ترین برند لپ تاپ در دنیا

    لپ‌تاپ‌های اپل بهترین برند لپ‌تاپ شناخته شده‌آند،‌زیرا استفاده از آن‌ها آسان است و مشخصه‌های منحصر به‌فردی دارند. وقتی موضوع نوآوری و تغییر بازار در میان برندها مطرح باشد، اپل برجسته‌ترین برند خواهد بود.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

    منبع: trendingtopmost


    مطالب مرتبط

    8 شگفتی از تونل گوتارد طولانی ترین تونل جهان

    5 اشتباه بزرگ که مانع میلیاردر شدن تان می‌شود

    دانشگاه برتر جهان :10 دانشگاه برتر جهان در 2016

    مد آرایش: 5 برترین مد آرایش 2017

    5 برند برتر خودرو 2016

    30 نکته مدیریت زمان برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی

    8 ارزانترین شهر دنیا برای زندگی

    7 نشانه که برند شخصی تان به توجه و کار بیشتری نیاز دارد

    مدیریت استرس: 10 عادت برتر برای کاهش استرس در زندگی روزانه

    13 روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم

    25 حقیقت جالب درباره‌ کاخ سفید که احتمالا نمی دانستید

    طرح تاتو: 25 زیباترین طرح تتو برای دختران


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    دانستن این ‌که چگونه می‌توانید پولدار شوید، زندگی‌تان را تا ابد تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای این منظور باید درباره‌ی فرصت‌های اقتصادی موجود در دنیا چیزهایی بیاموزید. دنیا به سرعت در حال تغییر است. شما می‌توانید با دنبال کردن رؤیاهای‌تان هم به دیگران کمک کنید، و هم به هرچه می‌خواهید برسید. بنابراین خوب است درباره پولسازی آنلاین ( پولسازی اینترنتی )بیشتر بدانید. در ادامه 21 راه آسان که آنلاین پولدار شوید و به شهرت برسید آمده است.

    پولسازی آنلاین

    1. داستان نویسی را شروع کنید.

    برخی افراد با نوشتن داستان‌های کوتاه و کتاب‌های الکترونیکی به شهرت رسیدند و بازاری برای فروش کارهای‌شان به دست آوردند.

    2. یک کانال بسازید و محتوای ویدیویی تولید کنید.‍

    مردم به تماشا کردن ویدیو در یوتیوب و آپارات و مانند این ها علاقه دارند. اگر مهارت یا تخصص خاصی دارید می‌توانید از این طریق به شهرت برسید.

    مطلب مرتبط: پول درآوردن از یوتیوب: 19 گام برای مشهور شدن و کسب درآمد از یوتیوب

    3. در توییتر به یک متخصص تبدیل شوید.

    آیا می‌دانستید توییتر می‌تواند شما را به شهرت برساند؟ در گوشه و کنار توییتر افرادی وجود دارند که به یک متخصص در توییتر تبدیل شده‌اند. این گروه از افراد، محتوای سودمند اشتراک‌گذاری می‌کنند و صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها دنبال‌کننده جذب می‌کنند.

    4. یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

    اگر در زمینه‌ی هنر، مهارت دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های فروشگاهی مانند ETSY یا سایت شخصی خودتان یا سایت های مشابه ایرانی به درآمد برسید. اگر مردم از دست‌سازه‌های‌تان استقبال کنند، از این راه به شهرت خواهید رسید.

    پولسازی آنلاین 5: پست مهمان بنویسید.

    اگر قصد دارید در فضای آنلاین به شهرت برسید، نوشتن پست مهمان در بلاگ‌های مطرح می‌تواند به شما کمک کند به شهرت برسید و هوادارانی جذب کنید.

    6. به دنبال مشاغلی باشید که به گوینده نیاز دارند.

    آیا می‌دانستید در عصر دیجیتال، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به گوینده و صداپیشه نیاز دارند؟ اگر کارهای آزاد زیادی در این زمینه بیابید، به شما کمک می‌کند دوران گوینده‌ای‌تان را آغاز کنید.

    7. استعدادتان در زمینه‌ی خوانندگی را به کار بگیرید.

    این تصور که تنها تعداد محدودی از افراد می‌توانند در دنیای امروز به خواننده‌های مشهور تبدیل شوند اصلا درست نیست. بسیاری از افراد، ویدیوهای خودشان را که در حال خوانندگی هستند منتشر می‌کنند و از این طریق به شهرت و درآمد خوبی دست پیدا می‌کنند.

    مطلب مرتبط: 14 ایده پولسازی و کسب درآمد از یوتیوب

    8. نواختن ابزارهای موسیقی خاص را بیاموزید.

    هیچ محدودیتی در مورد نوازندگان و موسیقی‌دانان محلی وجود ندارد. اکثر افراد، دوست دارند شاهد نواخته شدن آلات و سازهای خاص موسیقی توسط افراد مختلف باشند. این کار به ماندگار شدن افراد در فضای آنلاین و درآمدسازی از آن کمک می‌کند.

    پولسازی آنلاین 9: یک سایت طنز راه‌اندازی کنید.

    درخواست برای سایت‌های طنز بالا است. مردم به اشتراک‌گذاری و لینک دادن به برخی پست‌های طنز در صفحات مجازی‌شان علاقه دارند. اگر می‌خواهید به شهرت برسید و در فضای آنلاین مطرح شوید، یک سایت طنز راه‌اندازی کنید.

    10. ویدیوها یا پست‌ّهای آموزشی بسازید.

    وقتی مقالات و ویدیوهای مفید و با کیفیت تولید کنید، مردم به جستجوی آن‌ها خواهند پرداخت و از این طریق دانش‌شان را افزایش می‌دهند.

    11. از بازخورد مردم نسبت به موارد مختلف ویدیو بسازید.

    اگر درباره‌ی برنامه‌های تلویزیونی محبوب، ویدیو بسازید، قطعا دنبال‌کنندگان زیادی به دست می‌آورید. این راه، ساده‌ترین راه برای جلب توجه است.

    مطلب مرتبط: کسب درآمد از اینترنت: 50 ایده کسب درآمد از اینترنت با سرمایه کم

    12. مقالاتی بنویسید که حاوی جدول هستند.

    مردم عاشق مقالاتی هستند که جدول دارند. خواندن آن‌ها آسان است، و اطلاعات بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهد.

    13. محتوایی تولید کنید که به دیدگاه فرهنگی‌تان مرتبط است.

    باید محتوایی بنویسید که معتبر باشد و از دیدگاه خودتان به قضایا بنگرد. باید از دانش خودتان برای آموزش و سرگرم کردن دیگران استفاده کنید. این کار باعث می‌شود به‌عنوان همه فن حریف شناخته شوید و مردم در هر زمینه‌ای به شما مراجعه کنند.

    14. ویدیوهای مرتبط با حیوانات با نژادهای مختلف تهیه کنید.

    با تهیه و ساخت ویدیوهای بامزه از حیوانات می‌توانید به شهرت برسید. آیا با نژاد خاصی از حیوانات آشنا هستید که مردم دنیا آشنایی زیادی با آن ندارند؟ پس اطمینان داشته باشید توجه بیشتر مردم را به خودتان جلب می‌کنید.

    پولسازی آنلاین 15: یک صفحه‌ی اینستاگرام با تصاویر زیبا بسازید.

    برخی کشورها به‌خاطر سواحل زیبای‌شان شناخته شده هستند. اگر می‌توانید تصاویر زیبایی از این اماکن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می‌توانید توجه مخاطبین‌تان را به خود جلب کنید، هواداران وفاداری بیابید و به شهرت برسید.

    16. ویدیوهای آموزشی آرایش و زیبایی بسازید.

    سبک‌های آرایشی هر فرد می‌تواند ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته باشد، و بسیاری از افراد عاشق تماشا کردن این نوع ویدیوها هستند. شما می‌توانید از طریق ساخت ویدیوهای ساده‌ی آرایشی و زیبایی، به شهرت برسید و کسب درآمد کنید.

    17. برای زندگی‌تان یک سایت راه‌اندازی کنید.

    نگران این مسئله نباشید، نیازی نیست اتفاق خاصی در زندگی‌تان بیفتد. آن چیزی که ممکن است از نظر شما یک نقطه ضعف باشد، ممکن است از نظر دیگران بسیار جذاب باشد. اگر بتوانید زندگی‌تان را به‌صورت جذابی بیان کنید، می‌توانید به شهرت برسید و کسب درآمد کنید.

    مطلب مرتبط: کسب درآمد از اینستاگرام: آموزش 4 روش کسب درآمد از اینستاگرام

    18. میم‌های اینترنتی بسازید.

    پیش‌بینی این‌که کدام میم‌های اینترنتی (در فارسی می توان به آن یادهای انترنتی مخفف یادداشت‌های اینترنتی گفت) از اقبال بیشتری برخوردار خواهند شد دشوار است. میم‌های اینترنتی عبارتند از تصاویر ساده‌ای که چند کلمه‌ای بر آن‌ها نوشته شده است، و قابلیت وایرال (ویروسی) شدن را دارند. بسیاری از افراد با این روش یک شبه به شهرت رسیدند.

    پولسازی آنلاین 19:یک سایت آشپزی بسازید.

    بسیاری از افراد عاشق یاد گرفتن دستور تهیه‌های مختلف هستند. البته منظور من دستور تهیه‌های معمولی نیست، منظورم دستور تهیه‌های خانوادگی است. سایت های آشپزی که به خوبی فعالیت می‌کنند به سرعت به شهرت می‌رسند.

    20. تجربیات خریدتان را ثبت کنید.

    برخی افراد به دنبال این هستند که تجربیات خریدشان را به صورت ویدیو یا نوشته با دیگران به اشتراک بگذارند، و به این طریق توجه دیگران را جلب کنند. مردم مشتاق هستند از تجربیات خرید کشورهای مختلف باخبر شوند، به‌ویژه در کشورهای درحال توسعه.

    پولسازی آنلاین 21: سراغ افراد پولدار و مشهور بروید.

    نباید منتظر بمانید و دست روی دست بگذارید تا دیگران به سراغ شما بیایند. به افراد پولدار و مشهور مراجعه کنید و از آن‌ها تقاضای کمک کنید. اگر به ایده ی شما علاقه‌مند شوند، قطعا به شما کمک خواهند کرد.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

    منبع: fodaysolutions


    مطالب مرتبط

    روش هایی برای رشد و پیشرفت حرفه ای

    ایده کارآفرینی :5 فیلم با درس‌هایی فوق‌العاده برای یک کارآفرین

    6 عجیب ترین کارمندان جهان

    15 جمله شگفت‌‌انگیز که یک نابغه فروش می‌گوید

    یافته‌های جدید در زمینه رهبری در کار

    5 نشانه کار کردن برای یک شرکت فوق العاده عالی

    4 چیز که زنان در محل کار انجام نمی‌دهند

    انواع مشتری :10 نوع مشتری که هر کسب و کار باید بشناسد

    8 فایده گارسینیا کامبوجیا که بسیار شگفت انگیز هستند

    14 ایده پولسازی و کسب درآمد از یوتیوب

    کسب و کار در نیوزلند: 20 سودآورترین ایده های کسب و کار در نیوزلند

    پول درآوردن از یوتیوب: 19 گام برای مشهور شدن و کسب درآمد از یوتیوب


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    کامکوات یکی دیگر از میوه‌های شگفت‌انگیز خانواده مرکبات است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد و بهتر است شما نیز با خواص کامکوات آشنا شوید. احتمالا کامکوآت‌، در میان دیگر مرکبات، کمتر شناخته شده است اما به اندازه کوچک آن نگاه نکنید زیرا این میوه، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به همین دلیل است که باید به کامکوات بیشتر توجه شود زیرا این میوه کوچک فقط به خاطر داشتن شکل بیضی مانند خود، منحصر به فرد نیست بلکه طریقه مصرف آن نیز منحصر به فرد و خاص است زیرا تمام قسمت‌های کامکوات ازجمله پوست آن قابل خوردن است. بر خلاف انواع دیگر میوه‌های خانواده مرکبات که پوستی تلخ دارند، مزه پوست کامکوات به طرز عجیبی شیرین و خوشایند است.

    خواص کامکوات: 37 فایده شگفت انگیز کامکوات برای سلامتی ( منبع برتر فیبر رژیمی)

    کامکوات چیست؟

    اگر با کامکوات آشنایی ندارید و می‌خواهید بدانید کوچکی آن تا چه حدی است، آن را با یک زیتون بزرگ مقایسه کنید. نام علمی کامکوات، سیتروس ژاپونیکا است و نام کامکوات از زبان کانتونی و کلمه گام-گوات که به معنای پرتقال طلایی است، گرفته شده است. این میوه، بخشی از تاریخ چینی بوده است (بر اساس تاریخ چینی که برای نخستین بار در مورد این میوه صحبت کرده است).

    به هر حال، چین تنها منطقه‌ کشت دهنده کامکوات نیست بلکه هند، تایوان، ژاپن و بیشتر بخش‌های جنوب شرقی آسیا نیز این میوه را دارند. به همین دلیل است که کامکوات در میان آسیایی‌ها بیشتر از اروپایی‌ها معروف است زیرا اروپایی‌ها و امریکایی‌ها تا قرن نوزدهم از وجود این میوه آگاه نبودند. رابرت فورچن، گردآورنده جامعه باغبانی لندن، در 1846 این میوه را ابتدا به اروپا و سپس به امریکای شمالی برد.

    مطلب مرتبط: خواص روغن بنفشه: 16 برترین فایده علمی روغن بنفشه

    ارزش تغذیه‌ای کامکوات

    کامکوات

    میزان مصرف: 100 گرم

    کالری 71  
    چربی کل 0.9 گرم 1?
    کربوهیدرات 16 گرم 5?
    فیبر 7 گرم 28?
    قند 9 گرم
    پروتئین 1.9 گرم
    ویتامین A 5?
    ویتامین C 73?
    کلسیم 6?
    آهن 4?
    منیزیم 5?
    پتاسیم 186 میلی‌گرم  

    فواید کامکوات در مقایسه با اندازه کوچک آن، بسیار زیاد هستند. این میوه از هزاران سال پیش، بخشی از غذای چینی بوده و امروزه می‌توانید از طعم شیرین آن لذت ببرید و بدن‌تان از مواد مغذی موجود در آن بهره‌مند شود.

    سرشار از فیبر است

    کامکوات، درست مانند دیگر مرکبات، سرشار از فیبر است. فیبر برای سلامتی انسان ضروری است زیرا درست است که این ترکیب جذب نمی‌شود اما می‌تواند به برخی مواد غیر ضروری موجود در روده بچسبد و آنها را از دستگاه گوارش خارج کند. فواید کامکوات برای سلامتی انسان در این‌جا آمده است:

    مطلب مرتبط: خواص لوبیا ماری: 15 فایده شگفت انگیز لوبیا ماری برای زندگی بهتر

    1. در سلامت لوله گوارش نقش دارد

    برای داشتن لوله گوارش سالم، کاری که باید انجام دهید خوردن 8 کامکوات در روز است که نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می‌کند. چون خوردن یک مشت از این میوه، بسیار خوشایند است، بنابراین اذیت نمی‌شوید.

    2. حرکات روده را بهبود می‌بخشد

    حرکات طبیعی روده فواید بسیاری برای شما دارد. حرکات بسیار آرام روده می‌تواند باعث مشکلاتی مانند یبوست و جذب نامناسب مواد مغذی شود و حرکات بسیار سریع آن که معمولا ناشی از عفونت باکتریایی است می‌تواند شرایطی مانند اسهال را به وجود آورد.

    3. یبوست را رفع می‌کند

    همان‌گونه که در مورد شماره دو گفته شد، کامکوات می‌تواند به طبیعی شدن حرکات روده کمک کند، بنابراین، مشکلاتی مانند یبوست به وجود نمی‌آید.

    4. به تنظیم گاز بدن کمک می‌کند

    گاز زیاد در معده فقط باعث حس بد نمی‌شود بلکه باعث نفخ بیشتر و ناراحتی فرد نیز می‌شود. خوردن کامکوات می‌تواند به طور طبیعی و موثر، به تنظیم گاز زیاد معده کمک می‌کند.

    مطلب مرتبط: خواص خرما و عسل: 12 فایده حیرت آور ترکیب خرما و عسل برای سلامتی

    5. جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد

    مواد مغذی که از مصرف مواد غذایی گرفته می‌شوند، یا جذب می‌شوند یا دفع. مشکل این است که گاهی وقت‌ها دستگاه گوارش عملکرد درستی دارد اما مواد مغذی که باید جذب شوند، دفع شده و بدن برخی از مواد مغذی را از دست داده و به کمبود دچار می‌شود.

    6. دردها را به شکلی موثر رفع می‌کند

    شما از آن دسته افرادی هستید که از دردهای شکمی رنج می‌برید؟ خوب، این نشان دهنده وجود مشکل در لوله گوارش شماست. عواملی که باعث آن می‌شوند متعدد هستند اما حداقل می‌دانید چگونه آن را مهار کنید. کامکوات، می‌تواند به خوشمزه‌ترین شکل ممکن در رفع دردهای شکمی به شما کمک کند.

    7. خوراکی مفیدی برای دیابتی‌هاست

    اکثر افراد مبتلا به دیابت، به دنبال میان وعده‌های سالم هستند. خوب دیگر جای نگرانی نیست زیرا کامکوات برای این افراد مفید است. کربوهیدرات موجود در کامکوات به افراد دیابتی آسیب نمی‌زند.

    8. عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد

    اگرچه کامکوات، دارای کربوهیدرات است که افراد دیابتی باید از آن پرهیز کنند اما سطح بالایی از فیبر نیز دارد که به بهبود عملکرد انسولین، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم، کمک می‌کند.

    9. سطح گلوکز را متعادل می‌کند

    زمانی که سطح انسولین مناسب بوده و عملکرد درستی داشته باشد، کنترل سطح گلوکز در جریان خون آسان‌تر است. انسولین، گلوکز را به سلول‌های چربی تبدیل می‌کند که در مواقع لزوم به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوردن کامکوات می‌تواند از بالا رفتن قند خون جلوگیری کند.

    مطلب مرتبط: 26 فایده ترکیب عسل و دارچین که شگفت انگیز هستند

    10. به کاهش وزن کمک می‌کند

    افرادی که قصد کاهش وزن دارند، درست مانند بیماران دیابتی، تلاش می‌کنند تا از خوردن میان وعده پرهیز کنند. خوب، اگر بتوانید یک میان وعده سالم پیدا کنید که نه تنها از اضافه وزن جلوگیری کرده بلکه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند، دیگر نیازی به پرهیز از خوردن میان وعده نیست و کامکوات یکی از این میان وعده‌هاست.

    11. میل به پرخوری را کاهش می‌دهد

    مسئله اصلی افرادی که مشکل وزن دارند این است که نمی‌دانند میل خود به پرخوری را چگونه کنترل کنند. هر چه کمتر می‌خورند، میل‌شان به پرخوری بیشتر می‌شود. کامکوات، سرشار از فیبر است که با دادن حس سیری طولانی‌تر به شما، اشتهای شما را کاهش می‌دهد. همچنین، زمانی که میل به خوردن میان وعده دارید، خوردن یک مشت کامکوات، باعث افزایش وزن شما نمی‌شود.

    12. کلسترول را کنترل می‌کند

    دو نوع کلسترول وجود دارد، کلسترول خوب و بد. هر کدام از آنها نقش خود را دارند اما باید در حالت تعادل قرار داشته باشند. کلسترول بد بیش از حد، می‌تواند باعث ایجاد لخته خون در عروق شده که می‌تواند به مشکلات جدی‌تری مانند حمله قلبی و سکته منجر شود. کامکوات سرشار از فیبر است که به جلوگیری از کلسترول بد و افزایش تولید کلسترول خوب کمک می‌کند.

    سرشار از ویتامین است

    می‌دانید که مرکبات، سرشار از ویتامین C هستند و کامکوات نیز از این قضیه مستثنا نیست. کامکوات علاوه بر ویتامین C، سرشار از ویتامین A نیز هست.

    13. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

    حتما می‌دانید که پرتقال با ویتامین C مرتبط است و ویتامین C همیشه به سیستم ایمنی ربط دارد. کامکوات به عنوان نوعی از مرکبات، همین خاصیت را دارد. بنابراین، خوردن کامکوات، سیستم ایمنی را به طور طبیعی تقویت کرده و محافظت لازم برای بدن را فراهم می‌کند.

    14. رشد سلول‌ها را تحریک می‌کند

    ویتامین C برای تحریک رشد سلول‌ها ضروری است. بازسازی سلولی برای بدن بسیار مهم است زیرا سلول‌های جدید باید جایگزین سلول‌های پیر یا مرده شوند. سلول‌های سالم، نشان دهنده بدن سالم هستند. ظاهرتان جوان‌تر می‌شود، استخوان‌های شما علی رغم پیری، قوی می‌مانند و بسیاری مسائل دیگر.

    15. درمان را تسریع می‌کند

    یکی از خواص مصرف ویتامین C، این است که نه تنها در مبارزه با عفونت‌ها و جلوگیری از بیمار شدن به شما کمک می‌کند بلکه در صورت بیمار بودن نیز می‌تواند فرآیند درمان را تسریع کند. زمانی که نیاز روزانه به ویتامین C تامین شود، در دوره کوتاه‌تری احساس بهتر شدن خواهید داشت.

    16. با عفونت ویروسی مبارزه می‌کند

    اگرچه بیشتر انواع عفونت‌های ویروسی کشنده نیستند اما این شرایط می‌تواند باعث آزار شما شود. زمانی که آنفولانزا می‌گیرید، احتمال این‌که به تب، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه دچار شوید وجود دارد. این‌‌ها علائم آزاردهنده‌ای هستند. خوردن روزانه کامکوات می‌تواند به مبارزه با عفونت ویروسی کمک کند.

    17. از پوست محافظت می‌کند

    آیا می‌خواهید پوستی سالم و جوان‌تر داشته باشید؟ چیزی که نیاز دارید، محافظت از پوست‌تان در برابر تمام چیزهایی که می‌توانند به پوست آسیب برسانند – قرار گرفتن در معرض آفتاب، از بین رفتن سلول‌های پوستی، رادیکال‌های آزاد و غیره- است. خوشبختانه، کامکوات، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که از پوست شما محافظت می‌کنند.

    مطلب مرتبط:16 فایده ترکیب سرکه سیب و عسل برای سلامتی

    18. با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند

    رادیکال‌های آزاد برای بدن مضرند. آنها دلیل اصلی رشد سلول‌های سرطانی هستند. برای جلوگیری از سرطان، باید از ابتدا با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرد. آنتی اکسیدان‌ها چیزهایی هستند که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد نیاز دارید و کامکوات از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان است.

    19. یک ماده ضد پیری طبیعی است

    همه می‌دانند که خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان، مواد ضد پیری طبیعی هستند. سوال این است که آنتی اکسیدان موجود در خوراکی‌ها چقدر قوی است و آیا ماده ضد پیری محسوب می‌شود یا نه. کامکوات، نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است بلکه سرشار از ویتامین C نیز هست و این ترکیبات، ترکیبات ضد پیری قوی هستند.

    20. سلامت پوست را افزایش می‌دهد

    بحث پوست که به میان می‌آید، فقط درمورد طراوت، تمیزی و روشنی پوست صحبت نمی‌کنیم. پوست سالم به معنای نداشتن پوست بی‌طراوت، چین و چروک، آکنه و دیگر مشکلات پوستی است. کامکوات سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که می‌تواند مانند یک ماده ضد پیری عمل کرده و از پوست‌تان محافظت کند.

    21. از سرطان جلوگیری می‌کند

    سرطان، یکی از بیماری‌هایی است که دست و پنجه نرم کردن با آن کار سختی است. پیشگیری از آن بهتر از درمان آن است. احتمالا کامکوات یکی از راه‌های خوشمزه برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی است زیرا از همان ابتدا با ریشه آن مبارزه می‌کند.

    22. سلامت چشم را افزایش می‌دهد

    بتاکاروتن که به پرو-ویتامین A نیز معروف است، دلیل رنگ نارنجی روشن کامکوات است. همچنین، بتاکاروتن و ویتامین A موجود در کامکوات برای افزایش سلامت چشم ضروری هستند.

    23. از تباهی لکه زرد جلوگیری می‌کند

    پیر شدن چیزی است که نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید اما می‌توان با کنترل رژیم غذایی، از پیر شدن با مشکل تباهی لکه زرد جلوگیری کرد. مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

    24. خطر آب مروارید را کاهش می‌دهد

    آب مروارید اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که سن فرد بالا می‌رود. به همین دلیل، باید به دنبال راهی باشید که در جوانی خطر آن را کاهش دهید. ویتامین A و بتاکاروتن نقش مهمی در کاهش این خطر دارند.

    25. انرژی را افزایش می‌دهد

    کربوهیدرات چیزی است که برای ذخیره انرژی لازم دارید. کربوهیدرات، جذب بدن شده و گلوکز و انسولین، مسئول تبدیل آن به انرژی هستند.

    26. از التهاب جلوگیری می‌کند

    التهاب، ریشه برخی مشکلات مربوط به سلامتی است و کامکوات، ویتامین C و ویتامین A دارد که می‌توانند از التهاب جلوگیری کنند.

    27. در برابر آرتریت از فرد محافظت می‌کند

    یکی از مشکلات ناشی از التهاب، آرتریت است. بنابراین، اگر بتوانید از التهاب جلوگیری کنید ممکن است بتوانید جلوی آرتریت را نیز بگیرید.

    28. برای رگ‌های خونی مفید است

    ترکیب ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کامکوات برای رگ‌های خونی مفیدند. فیبر موجود در آن، این اطمینان را می‌دهد که رگ‌های خونی از ترکیبات غیر ضروری رهایی می‌یابند، ویتامین C کامکوات مانند یک سم زدا عمل می‌کند و مواد معدنی، بدن را در وضعیت مطلوب قرار می‌دهند.

    سرشار از مواد معدنی است

    همان‌گونه که در بالا گفته شد، کامکوات نه تنها سرشار از ویتامین است بلکه دارای مواد معدنی نیز هست. برخی مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم در مقادیر بالا در کامکوات یافت می‌شوند.

    29. باعث قوی‌تر شدن استخوان‌ها می‌شود

    همه می‌دانیم که برای داشتن استخوان‌های قوی‌تر، به کلسیم کافی نیاز داریم. کامکوات، به عنوان نوعی مرکبات، سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم است.

    30. رشد سالم مو را تحریک می‌کند

    مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که ارتباط نزدیکی میان مواد معدنی و رشد سالم مو وجود دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید موهای براق، سالم و قوی‌ داشته باشید، چرا کامکوات را در رژیم غذایی خود قرار نمی‌دهید تا این مسئله برای‌تان اثبات شود؟

    31. برای حفره دهانی خوب است

    کلسیم موجود در کامکوات، نه تنها برای استخوان‌ها بلکه برای حفره دهانی مفید است و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرده و سلامت لثه‌ها را حفظ می‌کند.

    32. تولید سلول‌های قرمز خونی را افزایش می‌دهد

    مواد معدنی مانند آهن، چیزی است که برای افزایش تولید سلول‌های خونی نیاز دارید و کامکوات، حاوی مواد معدنی به ویژه آهن است.

    33. انتقال پیام عصبی را بهبود می‌بخشد

    یکی از مطالعات اخیر نشان داده است که مواد معدنی با عملکرد سیستم عصبی در ارتباط هستند. اثبات شده است که مصرف روزانه کامکوات به بهبود انتقال پیام‌های عصبی کمک می‌کند.

    34. گردش خون را بهبود می‌بخشد

    پتاسیم، برای اطمینان از عدم وجود اختلال در گردش خون، ضروری است. گردش خون سالم، به این معناست که قلب شما مجبور به کار کردن بیش از اندازه نیست و رگ‌های شما در بهترین وضعیت قرار دارند.

    35. عمل اکسیژن رسانی به سلول‌ها را انجام می‌دهد

    گردش خون بهتر، بر توزیع اکسیژن توسط هموگلوبین در سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. حتما می‌دانید که اکسیژن برای عملکرد درست سلول‌های بدن و بازسازی سلول‌های جدید، ضروری است.

    36. فشار خون را تنظیم می‌کند

    پتاسیم در دفع سدیم اضافی که باعث افزایش فشار خون می‌شود، موثر است.

    37. عملکرد مغز را بالا می‌برد

    اگر در تمرکز کردن مشکل دارید، شاید لازم باشد یک میان وعده بخورید. به هر حال، میان وعده شکری که برای بدن ضرر دارد نخورید و به جای آن، کامکوات بخورید تا عملکرد مغزتان را افزایش دهد و بتوانید بهتر فکر کنید.

    احتیاط

    کامکوات، یک خوراکی سالم محسوب می‌شود که می‌توانید روزانه مصرف کنید. متاسفانه، این میوه در تمام فصول در دسترس نیست. فواید کامکوات از مضرات آن بیشتر است.

    – درست مانند دیگر انواع مرکبات که سرشار از ویتامین C هستند، محتوای اسیدی کامکوات باعث ناراحتی معده می‌شود. خوشبختانه، کامکوات، میوه کوچکی است و یک مشت از آن آسیبی به معده نمی‌رساند، مگر این‌که مشکل جدی معده داشته باشید.
    – چون کامکوات را با پوست می‌خورید، باید آن را با دقت بشویید. اگرچه ارگانیک است اما بازهم ممکن است کرم‌ها و باکتری‌ها باعث خراب شدن آن‌ شده باشند.

    نحوه مصرف کامکوات

    بهترین راه برای مصرف کامکوات، خوردن آن به صورت خام و با پوست است. به هر حال، باید بدانید کامکوات از کجا می‌آید و چون آن را با پوست می‌خورید، بهتر است نوع ارگانیک آن را خریداری کنید زیرا فرآیند کاشت آن بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی خطرناک مانند آفت کش‌ها انجام می‌شود.

    بنابراین، با دانستن فواید کامکوات، می‌توانید خوراکی‌های پرکالری که همیشه مصرف می‌کنید را کنار بگذارید. کامکوات نه تنها یک خوراکی خوشمزه است بلکه سالم نیز هست.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

    منبع: drhealthbenefits

    خواص کامکوات: 37 فایده شگفت انگیز کامکوات برای سلامتی


    مطالب مرتبط

    4 خاصیت آلبالو که نمی‌دانستید

    خواص فلفل سیاه و کاربرد آن در مکمل های غذایی

    20 مهمترین خواص بادام هندی برای سلامتی

    خواص رزماری: 10 خاصیت رزماری برای سلامتی

    7 فایده شگفت انگیز پونه کوهی ( اورگانو )

    9 فایده آلوئه ورا برای سلامتی

    خواص هل: 22 فایده هل برای سلامتی که بسیار شگفت انگیز هستند

    خواص آب و عسل: 9 فایده نوشیدن آب و عسل که نمی‌دانستید

    13 شگفت‌انگیزترین خواص گل ختمی برای سلامتی، پوست و مو

    چیکونگونیا چیست: 10 درمان خانگی بیماری چیکونگونیا

    خواص زیتون: 21 فایده زیتون برای سلامتی، پوست و مو

    خواص گلابی در بارداری: 32 خاصیت گلابی برای سلامتی در دوران بارداری


  
  
<      1   2   3   4   5